Yeni Tiyatro Dergisi 'yarım dalya' dedi

|

 Yeni Tiyatro Dergisi A  Yeni Tiyatro Dergisi

Yeni Tiyatro Dergisi’nin Haziran-Temmuz 2013, 50. sayısı çıktı ve seçkin kitapçılarla belirli gazette bayilerine dağıtıldı. Genel Yayın Yönetmeni Erbil Göktaş sunuş yazısında bu yıl birincisini düzenledikleri “Emek ve Başarı Ödülleri”ni gelecek yıl da çok daha “etkili” olarak sahne sanatlarının gelişlimine katkı yapacak biçimde ele alacaklarını belirtiyor. Devlet Tiyatroları’nın, devlet Opera ve Balesi’nin ve Devlet Senfoni Orkestrası’nın “kapatılacak” olması anlamına gelen “yasa tasarısı”nın bir “ceza” olduğunu vurgulayan Göktaş, “ceza varsa ödül de vardır” diyerek, “bu nadide kurumlara” yapılacak olan olumsuzluklara ödüllerle olduğu kadar, çeşitli etkinliklerle de karşı çıkacaklarını belirtiyor.

Yeni Tiyatro Dergisi’nin “1. Emek ve Başarı Ödülleri 2013” dosyasında pek çok söyleşi ve izlenim yazısının yanı sıra çok kapsamlı bir fotoğraf galerisi de bulunuyor. 40 sayfasının Emek ve Başarı Ödülleri’ne ayrıldığı Yeni Tiyatro Dergisi’nde pek çok eleştiri yazısı olduğu kadar inceleme, deneme, tanıtım ve anma yazıları da bulunuyor. Mehmet Esatoğlu ölümünün 50. yılı dolayısıyla Nazım Hikmet’in şairliğini ve oyun yazarlığını değerlendiriyor. Okday Korunan “Oyuncuya Notlar”ın 24.sünde Dil ve sembollerin önemini Yunus Emre ve Karagöz’den örneklerle anlatıyor. Didem Uslu, sezon sonuna doğru izlediği son üç ayın oyunlarının eleştirisini yapıyor. Birgül yeşiloğlu Güler Bursa’da sahnelenen Çizmeli Kedi ve Ocak oyunlarını ele alıyor. Mavi Su Milos Karasek’in İzmir Devlet Tiyatrosu’nda sahnelenen Peron oyununu yazarın İzmir gezisiyle birlikte değerlendiriyor. Kemal Keşmer Kocaeli B.B. Şehir Tiyatroları’nın Rasat Zamanı oyununu ele alıyor. Yağmur Yağmur’un GalataPerform’un İz oyununu eleştirip Yakup Almelek’in bu sayıda ücretsiz verilen oyununu değerlendirmesinin yanı sıra Oktay Emre’nin Özen Yula ve Gayri Resmi Hurrem oyununun incelemesinin yer aldığı Yeni Tiyatro Dergisi’nin 50. sayısı 76 sayfa olarak okuyucuya dolu dolu olarak sunuluyor.